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Auteur Fil de discussion: 165ccm piston kit - which work can you make and which not  (Lu 38017 fois)
T2vv
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« Répondre #30 le: Ven. 27 Janv. 2006, 00:52:09 »

Citation

 a écrit :
Pensez vous vraiment qu'un expert assurance va s'amuser à mesurer le diamètre du cylindre et la course du vilebrequin pour calculer précisément la cylindrée du moteur ? j'ai des doutes...quant aux pandores je vois mal comment ils pourraient déterminer clairement qu'un Tiwi ne fait plus vraiment 125cm3....parce que même dopé à 160cm3, le tiwi ne va pas péter un 140 chrono (à la différence d'une Cagiva 125 mito 2T qui développe env 30 CV débridée et pète un 160 chrono...il suffit de monter dessus et de pousser à fond pour voir qu'elle est débridée!!!)....à la limite, pour le tiwi, il faut juste éviter de mettre un pot trop exotique qui risque d'attirer l'oeil des MIB !!!


 C'est un risque à prendre, on signale juste qu'en cas d'accident si la modif est démontrée par l'assurance, elle ne paiera rien...
 Evidement si la casse est matériel, la bécane à très peu de chance d'être démontée.
 En cas de décès vu les somme engagé, je ne prendrai pas les paris...
Et pour ceux qui pensent qu'au pire c'est le fond de garantie qui prendra le relais, ils ont raison, avec une remarque toutefois, le fond peu  se retourner contre les responsables.
Après, tout le reste n'est que supposition et tentative de divination...C'est un risque a prendre il faut en être conscient, c'est tout.
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macbig2k1
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« Répondre #31 le: Mar. 04 Avril 2006, 19:37:28 »

You will find here the 160ccm Soundcheck (LINK).

You should use a 120 or 122 Main Jet for a correct air/gas mixture.
In my case it was a 120.

From Yamaha - 4,60€
120 Main Jet - Part Nr. 288-14343-60
122 Main Jet - Part Nr. 288-14343-61

[ Geändert von macbig2k1 an 04.04.2006 19:38 ]
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macbig2k1
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« Répondre #32 le: Jeu. 29 Juin 2006, 19:35:51 »

Next inportant information.

TW125 Type 1 need a bigger carb, the org. 24mm is to small.
You don't have the full engine power without an other carb.

I saw it on a performance diagram of my TW125.
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dahzz
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« Répondre #33 le: Mar. 26 Déc. 2006, 12:04:43 »

Citation

macbig2k1 a écrit :


TW125 Type 1 need a bigger carb, the org. 24mm is to small.
You don't have the full engine power without an other carb.



 :-o  Do you mean the 125cc engine or the 160cc ?
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macbig2k1
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« Répondre #34 le: Mar. 26 Déc. 2006, 19:23:16 »

I mean the 160ccm engine.
I have now the 28mm carb from the TW type2 and now the power from the engine is "boombastic".

And here is the link to my new airfilter mod.
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macbig2k1
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« Répondre #35 le: Dim. 27 Mai 2007, 23:31:04 »



Hallo Leute,

wie ihr seht war ich mal wieder aktiv. Ich habe versucht die Bilder so gut wie möglich zu beschriften.


Die erste dicke Kurve ist der aller erste Durchlauf von Nov. 2004 mit 125ccm.

Die zweite etwas dickere Kurve ist vom letzten Jahr, als ich mein 160Kit noch nicht richtig eingefahren hatte. Da hatte der Motor so gerade einmal so etwa 200km auf'm Tacho. Aber das Diagramm ist schon allseits bekannt.

Kommen wir nun zu den neuen Kennlinien.
Die untere blaue Linie ist mit der org. Auspuffanlage und die rote Linie ist mit Edelstahlkrümmer und Giannelli ESD.


Noch Fragen offen?
Achso, den 28er Vergaser hab ich nicht drin, da der scheinbar einen klatsch weg hat.
Aber ich habe mir einen Koso PWK28 Stage6 geholt. Da bin ich aber noch nicht dazu gekommen den abzustimmen.

MfG, macbig2k1


@TWin
Mach doch bitte eine Übersetzung für unsere Freunde.
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macbig2k1
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« Répondre #36 le: Lun. 28 Mai 2007, 11:55:20 »

From 125ccm to 160ccm:
at 6.000rpm +2,8PS/+35,9% (from 7,8HP to 10,6HP)
at 5.800rpm +4Nm/+47,1% (from 8,5Nm to 12,5Nm)

[ Geändert von macbig2k1 an 28.05.2007 11:59 ]
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sten
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« Répondre #37 le: Lun. 28 Mai 2007, 18:20:09 »

bonjour à tous, question : est ce que ce kit s'adapte sur un 125 van van si oui ca m'intéresse.
Citation

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macbig2k1
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« Répondre #38 le: Lun. 28 Mai 2007, 19:10:55 »

I can check it, but you have to send your cylinder and pistion to me.
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chris13
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« Répondre #39 le: Lun. 28 Mai 2007, 20:38:55 »

Yes macbig2K1 tell us if you can do something for upgrade the vanvan cylinder 125 cc to 160 cc
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« Répondre #40 le: Mar. 29 Mai 2007, 12:44:27 »

I need a cylinder and a pistion from a vanvan for checking some mesurements.
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LUPO
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« Répondre #41 le: Sam. 15 Mars 2008, 17:42:46 »

hi macbig,
I would want to replace the carburetor of the tw type 1 (24 mm) to resolve the problem of the hole to the departure.Which carburetor done recommend me?
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macbig2k1
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« Répondre #42 le: Sam. 15 Mars 2008, 20:21:26 »

The VM26-665 (26mm) from Mikuni is very good to replace the old 24mm Teikei carb.
Please take a look in my shop, there you will be find the carb-kits.

You have to pay for the complete kit for the type 1 152,72 EUR.
And this carb is a very good base for the 140ccm engine.
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LUPO
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« Répondre #43 le: Sam. 15 Mars 2008, 21:15:14 »

Can the Vm26-665 be climbed on on the tw type 1 without further changes? Is The carburization perfect?  What it is the comprehensive general cost of the shipping and handling for Italy?
I want to climb on only a new carburetor with the original motor from 125cc

[ Edité par LUPO le 15/3/2008 19:33 ]

[ Edité par LUPO le 15/3/2008 19:40 ]
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« Répondre #44 le: Sam. 15 Mars 2008, 22:11:13 »

You need for the type 1 the adaptors from the type 2.
A friend found a good setting, but he's living in Teneriffa. The setting could fitt for Italy, but you have to make some small tests.

You have to pay for shipping for a max. 5kg parcel 17EUR.

I've asked Mikuni, the VM26 is perfect for the 125ccm and the 140ccm engine.
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